یک ماده منحصر به فرد است که به دلیل ویژگی هایی که دارد ، برای استفاده روی سطوح کاملاً مناسب است، استفاده از این متریال فوق العاده مستلزم وجود یک مجری سنگ کورین با تجربه که در نهایت منجر به اجرای سنگ کورین با کیفیت میشود است.

سنگ کورین را می توان به راحتی مانند چوب برش داد و سنباده زد و به صورت میز، دیوار های دوش، روکش خارجی ساختمان ها، تابلوها و مبلمان که در آن عدم تخلخل و نگهداری اهمیت زیادی دارد، شکل داد. اینها تنها تعدادی از برنامه های کاربردی بسیار هستند.

علاوه بر این که مانند چوب سخت قابل کار است، می توان آن را گرم کرد و به شکل های منحنی و قالبی تبدیل کرد. همچنین می توان آن را با استفاده از تکنیک های تصعید رنگ چاپ کرد که جوهر را دقیقاً در زیر سطح قرار می دهد تا تصویر دائمی شود.

مزایای سنگ کورین

  • مقاومت در برابر تغییرات دما – شوک حرارتی ایجاد نمی کند
  • ضد لک، ضد آب، ضد زنگ، ضد رسوب و ضد باکتری
  • قابلیت تعمیر و صیقل دائمی
  • مقاوم در برابر اسیدها و مواد شیمیایی
  • توانایی طراحی و شکل گیری شخصیت
  • قابلیت برش و شکل دادن
  • عمر طولانی دارد
  • نفوذ ناپذیری ، لکه ها به راحتی پاک می شوند.
  • نگهداری آسان
  • تنوع رنگ بالا
  • ایجاد سینک های یکپارچه توسط کورین
  • به طور کلی ارزان تر از کوارتز و گرانیت است

معایب سنگ کورین

توسط مواد شیمیای و بهداشتی ،گذاشتن ظروف داغ بر روی آن ها بدون اینکه بینشان چیزی باشد رنگ خود را از دست میدهند و تعمیر و ترمیم رنگ از دست رفته مستلزم پرداخت هزینه است.

کورین به مرور و بسته به استفاده و طرز استفاده شفافیت اولیه خود را از دست میدهد که این موضوع نیزقابل ترمیم و مستلزم پرداخت هزینه است.

کاربرد های سنگ کورین

از آنجا که این سنگ مصنوعی ضد لک ، ضد آب ، ضد خوردگی ، ضد مقیاس و ضد باکتری است ، بنابراین ماده مناسبی برای مکان هایی مانند آشپزخانه ، حمام ، آزمایشگاه ، مراکز پزشکی ، مطب و مواردی است که رعایت بهداشت ضروری است.

سنگ کورین در فضای مسکونی

یکی از پر کاربرد ترین مکان ها برای استفاده از این سنگ خارق العاده فضای مسکونی است، در آشپزخانه ، کابینت حمام ، دیوارپوش ، بین کابینت و همچنین بدنه و جزیره آشپزخانه استفاده می شود.

سنگ کورین در فضاهای اداری ، تجاری و عمومی

فضاهای تجاری و عمومی مانند رستوران ها ، هتل ها ، ادارات و مغازه ها و … از جمله مکان های شلوغ و پر کاربرد هستند که ظاهر زیبای آن ها تاثییر بسزایی در جذب مشتری بخصوص در مکان های تجاری دارد که سنگ کورین در زیبایی این مکان ها مانند پیشخوان یا صنوق فروشگاه ها به کار برده میشود

اجرای سنگ کورین در بشقاب ها نیز یکی از مناسب ترین گزینه ها در طراحی و ساخت میز و پیشخوان رستوران ها ، کافی شاپ ها و فست فودها است. این ویژگی باعث می شود که دیگر نگران تماس غذا با این سطوح نباشیم.

کاربرد و نصب سنگ کورین

اجرای سنگ کورین در فضای درمانی و آزمایشگاهی

بیمارستان ها و آزایشگاه ها حساس ترین مکان ها و پر رفت و آمد ترین مکان هایی است که نظافت و بهداشت آن بسیار مهم و مورد توجه همگان است، که مرکز تجمع میکروب ها و آلودگی های مختلف است. با توجه به همه ی این موارد ماده مورد نیلز و مناسب این مکان ها کورین است. ماده ای فوق العاده دارای ویژگی های سطحی بدون درز ، مقاوم در برابر آب و مایعات و شستشوی آسان است که معمولا برای کف فضاهای درمانی و توالت و پیشخوان پذیرش استفاده می شود.

با تمام سخنان گفته شده و مزایا و معایبی که برای سنگ کورین گفته شد نکات مهمی وجود دارد که مجری سنگ کورین برای اجرای یک کار زیبا و با کیفیت باید آن ها را رعایت کند:

نصب پشتیبان

پشتیبان متناسب باید در موارد مختلف در نظر گرفته شود. در جایی که گرما وجود دارد ، نمی توان از تک تک قطعات استفاده کرد ، زیرا روش های زیر جایگزین مناسبی برای تکیه گاه های یک تکه است.

روش پشتیبان و تکیه گاه طولی

در این روش از تکیه گاه هایی با ابعاد 10 ، 2.5 ، 2.5 سانتی متر در طول سطح استفاده می شود. تکیه گاه ها در لبه جلو ، وسط و عقب قرار دارند که هر 45-60 سانتی متر با نقاط چسب سیلیکونی به سطح می چسبند. کابینت ها باید هر 60-45 سانتی متر عمود بر تکیه گاه طولی داشته باشند.

فاصله های انبساط رویه ای

بین لبه تکیه گاه و پیشانی فاصله 3 میلی متری و بین سطح و دیواره پشتی حداقل 1.5 میلی متر فاصله بگذارید. برای نصب دیوار به دیوار ، فاصله در هر انتها را برای انبساط و انقباض در نظر بگیرید. 7/1 ، همچنین تا آنجا که ممکن است فضایی را برای اجاق گاز و ماشین ظرفشویی بگذارید.

سنگ کورین را به تکیه گاه وصل کنید

نقاط چسب سیلیکونی در فواصل 60-45 سانتی متر در تمام تکیه گاه های جلو ، وسط و پشت قرار می گیرند. هر نقطه چسب سیلیکون باید نصف اندازه یک نوک انگشت باشد.

توصیه می شود ابتدا تکیه گاه را به سطح سنگ کورین وصل کنید و سپس آن را به کابینت پیچ کنید. به این ترتیب ، در صورت لزوم ، می توان سطح را بدون آسیب به کابینت جدا کرد.

سطح کابینت را قبل از نصب تراز کنید ، پیچ ها را از گوشه های کابینت تا تکیه گاه محکم کنید. پیچ ها نباید به طور کامل از تکیه گاه عبور کرده و به صفحه برسند. به توصیه می شود برای تکیه گاه های چوبی از چسب 100٪ سیلیکونی استفاده کنید. هرگز از چسب هایی که مانع از انبساط و انقباض صفحه می شوند ، استفاده نکنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *