مقدمه : در این مقاله قصد داریم که بهترین نوع سنگ هایی که برای صفحه کابینت آشپزخانه مناسب هستند را مورد بررسی قرار دهیم و آن ها را معرفی کنیم و همه مزایای آن ها را توضیح دهیم .

این مقاله را برای کسانی که قصد خرید سنگ برای کابینت آشپزخانه را دارند کمک خوبی است پس تا آخر این مقاله ما را همراهی کنید .

سنگ های مناسب صفحه کابینت

 قبل از تهیه سنگ صفحه کابینت باید ابتدا به کابینت ها و همه اجزای آشپزخانه توجه کرد، زیرا سنگ کابینت باید متناسب با دکوراسیون آشپزخانه باشد این کار باعث زیباتر شدن دکوراسیون آشپزخانه می شود، پس باید ابتدا سعی کنید در مورد انواع سنگ ها تحقیقات لازم را انجام دهید و ویژگی های آنها را در نظر بگیرید . انواع سنگ هایی که برای صفحه کابین مناسب هستند کم نیستند که من در این مقاله بهترین های آنها را مورد بررسی قرار میدهم

۱_صفحه کابینت مارمونایت

سنگ مارمونایت برای صفحه کابینت گزینه مناسبی است و مورد استقبال افراد قرار گرفته است ، زیرا برای تولید این صفحه کابینت، از ترکیب دو سنگ کوارتز و کورین استفاده می کنند که جنس داخل سنگ از کورین  و روی سطح سنگ از کوارتز می باشد، طراحی این سنگ برای صفحه کابینت به گونه ای است که زمانی که آن را نگاه می کنید احساس می کنید که سنگ کاملا طبیعی است .  روی سطح سنگ رگه های برجسته و درهمی وجود دارد که آنها را زیباتر می کند و همین زیبایی باعث محبوبیت آن بین مشتری ها شده است. این سنگ علاوه بر زیبایی که دارد از مقاومت بالایی نیز برخوردار است ، این نوع سنگ ها کاربردها و مزایای بسیار زیادی دارند .

به دلیل اینکه جنس رویه صفحه مارمونایت از کوارتز است باعث می شود، در برابر آسیب هایی مثل : ضربه چاقو، برخورد ظروف و . . .  مقاومت بالایی داشته باشد و همچنین سنگ در برابر مواد شیمیایی بسیار مقاوم است و رنگ و ظاهر آن تغییر نمی کند.

۲_ صفحه کابینت کوارتز

 اگر می خواهید برای صفحه کابینت خود سنگی تهیه کنید که جلوه طبیعی و زیبایی داشته باشد، بهتر است سنگ کوارتز را انتخاب کنید که برای تهیه این نوع سنگ حتما نیاز دارید که ابتدا همه چیز را درمورد این سنگ بدانید. این مقاله در مورد این سنگ ها توضیح می دهیم پس تا آخر مقاله ما را همراهی کنید. صفحه کابینت کوارتز یک نوع سنگ مصنوعی بسیار زیبا و پرطرفدار می باشد که ۹۳ درصد آن از مواد طبیعی مقاوم در طبیعت به نام سیلیس و ۷ درصد آن از رزین و مواد مصنوعی دیگر تشکیل شده است ، این سنگ ها مقاومت بسیار بالایی در برابر، حرارت و رطوبت و ضربه و . . . دارند مزایا و کاربرد بسیار زیاد این سنگ باعث شده است تا مشتریان بیشتر به سمت آن روی بیاورند

که این مزایا عبارتند از :

  1. مقاومت در برابر رشد باکتری ها
  2. مقاومت در برابر خراش
  3. تنوع بسیار بالای رنگ
  4. مقاومت بالا در برابر رطوبت
  5. مقاوم در برابر ضربه ها
  6. عدم جرم گیری
  7. سطح صاف و براق و . . .

سنگ های کوارتز از تنوع بالایی برخوردار هستند که شما می توانید بر اساس دکور آشپزخانه نوع آن را انتخاب کنید ، از این سنگ می توانید برای کابینت های چوبی ، پولیشی ، ممبران ، ام دی اف و . . . استفاده کنید .

۳_ صفحه کابینت سنگ کورین

سنگ کورین نیز یک سنگ مناسب برای صفحه کابینت می باشد. سنگ کورین از ترکیب مواد معدنی سنگی و اکریلیک ساخته می شود، این سنگ ها نیز از کاربرد های  بسیار زیادی برخوردار می باشند که عبارتند از :

  1. در برابر تغییرات دما مقاومت بالایی دارند
  2. ضد آب،ضد لک ، ضد زنگ هستند
  3. در برابر اسید ها و مواد شیمیایی مقاوم هستند
  4. قابلیت ترمیم دارند
  5. قابلیت طراحی دارند
  6. دارای طول عمر زیادی هستند
  7. نگهداری راحت و آسان
  8. پاک شدن آسان
  9. تنوع رنگی بالا
  10. قیمت مناسب تر نسبت به بقیه سنگ ها و . . .

سنگ کورین امروزه از  تنوع زیادی  برخوردار است، که در این نوع سنگ ها  قابلیت انعطاف پذیری وجود دارد ، بنابراین می توان برای سطح های منحنی  از آن استفاده کرد، در تولید سنگ کورین از هیچ درزی استفاده نمی شود و به صورت یکپارچه تولید می شود ، که می تواند جلوه زیبا و درخشندگی را به آشپزخانه شما بدهد .

سنگ کورین آتیستون

۴_ صفحه کابینت گرانیت

 گرانیت یک سنگ طبیعی و با مقاومت بالا می باشد و همچنین بسیار زیبا و شیک است، اگر برای اجرای صفحه کابینت از سنگ گرانیت استفاده می کنید باید از افراد متخصص کمک بگیرید زیرا این سنگ مقاومت بسیار بالایی دارد و همچنین سنگ سختی است که تراکم بالایی نیز دارد.

سنگ گرانیت در مقابل حرارت، خراشیدگی و اسید های آشپزخانه مقاومت زیادی دارد، این سنگ علاوه بر زیبایی منحصر به فردی که دارد از عمر طولانی نیز برخوردار می باشد، به دلیل طبیعی بودن این سنگ در بین افراد از ارزش بالایی برخوردار است . گرانیت یک سنگ است که از قدیم از آن برای صفحه کابینت استفاده می کردند البته هنوز هم بین افراد محبوب می باشد. سنگ گرانیت رنگ منحصر به فردی دارد این نوع سنگ کاملا طبیعی بوده و هیچ مواد شیمیایی در ترکیب آن به کار برده نشده است ، این سنگ بسیار با ارزش است و مقاومت بالایی دارد .

بهترین نوع سنگ برای صفحه کابینت آشپزخانه

نتیجه گیری : در این مقاله چند نوع از بهترین سنگ هایی که مناسب صفحه کابینت آشپزخانه هستند  را مورد بررسی قرار دادیم و در مورد آنها توضیحاتی دادیم برای تهیه یک سنگ مناسب صفحه کابینت باید ابتدا دکوراسیون داخلی آشپزخانه خود را در نظر گرفت زیرا در زیبا سازی آن تاثیر زیادی دارد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *