مقدمه

مجموعه ی سنگ کورین فراز با یک دهه سابقه به تولید صفحات کورین در اصفهان به صورت سفارشی می پردازد. از این سنگ ها در دکوراسیون داخلی آشپزخانه مانند کانتر، جزیره و دیگر قسمت ها استفاده می شود. برای اطلاع از فروش انواع سنگ های زیبا و مستحکم به بخش های مختلف سایت مراجعه کنید.

برای خرید انواع سنگ های تزئینی بهتر است از مزایای و معایب آن ها آگاه باشید و بعد از آن برای خرید سنگ های کوارتز، کورین و مارمونایت اقدام کنید. خرید این سنگ ها برای آشپزخانه اغلب خریداران را با تردید مواجه می کند به همین دلیل بهتر است برای استفاده از آن ها بهترین انتخاب را داشته باشید. به دلیل زیبا و متنوع بودن هر سه محصول می توان برای انتخاب هر کدام از آن ها با فروشندگانی که مهارت کافی را دارند مشورت کنید. انتخاب نهایی برای کابینت بر اساس دو فاکتور انجام می شود. طرح و رنگ و نوع استفاده از صفحات کابینت باعث می شود بتوان در زمان تصمیم گیری بهتر عمل کرد.

سنگ کورین

فروش سنگ کورین به دلیل مقاومت و زیبایی این محصول با استقبال رو به رو شده است. این سنگ مصنوعی برای قسمت های مختلف آشپزخانه مانند کابینت، کانتر، دیوار و کفپوش مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این سنگ برای مکان هایی بیمارستان، ادارات و رستوران ها علاوه بر زیبایی باعث رعایت بیشتر بهداشت شده است. این سنگ ها ضد لک و ضد آب بوده به همین دلیل میکروب و باکتری در آن نفوذ نمی کند.

چگونه سنگ گرانیت را تشخیص دهیم

مزایا و معایب سنگ کورین

سنگ کورین می تواند یک انتخاب مناسب برای آشپزخانه باشد در صورتی که متناسب با شرایط و فضای آشپزخانه انتخاب شود.

از مزایای این سنگ می توان به مواردی مانند عدم نفوذپذیری این محصول در برابر رطوبت و آب اشاره کرد. به همین دلیل از این سنگ در محیط های مرطوبی مانند حمام، دستشویی و آشپزخانه استفاده می کنند. عدم رشد باکتری و قارچ نیز این سنگ را برای آزمایشگاه ها و بیمارستان ها به یک متریال مناسب تبدیل کرده است. مواد شیمیایی باعث خوردگی این سنگ ها نمی شود هرچند برای مراقبت بیشتر باید از شوینده هایی با درصد پایین تر استفاده کرد. تحمل حرارت باعث استفاده از این سنگ در مجاورت گاز و آبگرمکن در آشپزخانه ها شده است. از معایب سنگ کورین می توان به تغییر رنگ، خش دار شدن و عدم تحمل وزن زیاد اشاره کرد.

سنگ کوارتز

فروش سنگ کوارتز به دلیل مقاومتی است که این محصول دارد. این سنگ از سیلیس ساخته می شود که یک ماده ی معدنی بسیار سخت است و در برابر ساییدگی، خراش و ضربه مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. این سنگ طبیعی با مقداری مواد مصنوعی ترکیب می شود و در ابعاد مختلفی به فروش می رسد. به دلیل ساختار طبیعی و مصنوعی به این مدل سنگ، مهندسی شده نیز می گویند.

معایب سنگ مرمر

مزایا و معایب سنگ کوارتز

به دلیل سخت بودن این سنگ می توان از عدم ایجاد مشکلاتی مانند ضربه خوردگی در آن اطمینان داشت. این سنگ ضد آب و آنتی باکتریال بوده و قارچ در آن رشد نمی کند به همین دلیل از سنگ های بهداشتی محسوب می شود. این محصول وزن بالایی را تحمل می کند و نگهداری و تمیز کردن آن کار آسانی است. سنگ کوارتز بدون خلل و فرج است و سطحی صاف و صیقلی دارد. رنگدانه های موجود در این محصول تنوع رنگی بالایی را برای آن به وجود آورده است و دوام آن به قدری است که تا 150 درجه ی سانتی گراد را تحمل می کند. در زمان تراش و برش این سنگ انعطاف خوبی را نشان می دهد. از معایب این سنگ می توان به واضح بودن درزها در آن اشاره کرد. این محصول در برابر اشعه ی فرابنفش مقاومت کمی از خود نشان می دهد.

سنگ مارمونایت  

فروش سنگ مارمونایت به دلیل دارا بودن خواص هر دو سنگ کورین و کوارتز با استقبال مواجه شده است. برجستگی های موجود بر روی این سنگ باعث شده است جلوه ی طبیعی تری پیدا کند. برای ساخت کابینت آشپزخانه و کانتر از این محصول استفاده می شود. مقاومت مامونایت سنگ بالا است ولی می توان با استفاده از ابزارهای برش آن را به قطعات مختلفی تقسیم کرد و برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه از آن استفاده کرد.

بهترین روش نصب صفحه کابینت

مزایا و معایب سنگ مارمونایت

سنگ مصنوعی مارمونایت به دلیل سختی زیادی که دارد دچار مشکلاتی از قبیل خط و خش نمی شوند. مواد شیمیایی که برای تمیز کردن این محصول به کار می رود تاثیری در آن ندارد. تنوع رنگی این سنگ برای همه ی سلیقه ها مناسب می باشد. قطعات این سنگ برای ساخت جزیره مناسب است. از معایب این سنگ می توان به عدم شفافیت، محدودیت در رنگ و طرح و آسیب پذیر بودن آن اشاره کرد.

شباهت های کورین، کوارتز و مارمونایت

سه سنگ کورین، کوارتز و مارمونایت ویژگی های مشترک زیادی دارند و برای استفاده در مکان های مختلفی مانند منازل و ادارات و بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرند. این سنگ ها دارای خصوصیاتی از جمله سطح صاف و صیقلی، ضد رطوبت، سبک و ارزان بودن و نگهداری آسان هستند.

شباهت های کورین، کوارتز و مارمونایت

تفاوت سنگ های کورین، کوارتز و مارمونایت

تفاوتی که در سه سنگ کورین، مارمونایت و کوارتز وجود دارد باعث تردید در انتخاب آن ها شده است. این تفاوت را می توان از جنبه های مختلفی مورد بررسی قرار داد. سنگ کورین انعطاف پذیری بیشتری دارد ولی سنگ های کوارتز و مارمونات را باید با استفاده از دستگاه به قطعات مختلفی تقسیم کرد. کوارتز از سنگ های سخت و مقاوم است، سنگ کورین وزن زیاد را تحمل نمی کند و مارمونایت مقاومت پایین تری دارد.

نتیجه گیری

برای انتخاب مناسب ترین صفحه ی کابینت بهتر است به شرایط کلی این محصولات و مقاومت آن ها با توجه به محیطی که سنگ را برای آن انتخاب می کنید دقت داشته باشید. با شناخت مزایا و معایب هر کدام از این سنگ های مارمونایت، کورین و کوارتز می توان بهترین سنگ را انتخاب کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *