مقدمه

بخش بیشتری از زیبایی آشپزخانه به کابینت های آن مربوط می شود. بنابراین پس از آن که کابینت هایتان را در آشپزخانه نصب نمودید، باید راهکارهای شست وشو و مراقبت از آن ها را نیز  بلد باشید تا بتوانید سال های طولانی از آن ها استفاده کنید. من قصد دارم، در این مقاله نکاتی را برای افزایش طول عمر صفحه کابینت ها به شما عزیزان ارائه دهم.

اگر شما نیز به کابینت و دکوراسیون آشپزخانه علاقمندید و یا به دنبال خرید صفحه کابینت با جنس های مختلفی هستید. من به شما عزیزان مجموعه سنگ کورین فراز، اجرا کننده ی تخصصی صفحه کابینت در اصفهان را معرفی می کنم، تا به آن جا سر بزنید، و با خیال راحت از این مجموعه خرید کنید.

چند نکته مراقبتی برای بالا بردن طول عمر کابینت ‌ها

همان طور که می دانید. آشپزی کردن در آشپزخانه باعث چربی گرفتن کابینت ها می شود، و در صورتی که شما آن ها را تمیز نکنید در دراز مدت این آلودگی و چربی های نشسته بر روی صفحه کابینت می توانند باعث کاهش طول عمر و از بین رفتن زیبایی آن شوند.  برای این که از بدنه کابینت خود مراقبت کنید، بهتر است. هنگام تمیز کردن لکه های آن دستمالی را مرطوب کرده و روی آن بکشید. و سپس با استفاده از یک دستمال دیگر آن را خشک نمایید. چرا که اگر جنس کابینت های شما چوبی باشند، رطوبت باعث متورم شدن یا به اصطلاح باد کردن آن ها می شود.

 با کمک مایع ظرفشویی و یا شامپو به پاک کردن آثار لک بر روی بدنه کابینت بپردازید. و ماده های شوینده قوی مثل: الکل و وایتکس را کنار بگذارید. چرا که شیمیایی بودن آن ها می تواند روکش کابینت شما را خراب کند. بعضی ها عادت دارند، که مستقیماً از شلنگ آب برای شستن کابینت هایشان استفاده کنند. که کاملا اشتباه بوده و باعث ورم کردن کابینت ها می شود. با انجام این کار مجبور خواهید شد که کابینت های خود را بعد از مدتی عوض کنید.

یک نکته دیگر برای مراقبت از بدنه کابینت ها قرار ندادن وسایل سنگین در داخل آن ها می باشد. چرا که سنگینی آن ها باعث پایین کشیده شدن کف کابینت می شود.

 مسئله دیگر این است، که شیشه های روغن و ترشیجات و یا مربا ها را نباید در داخل کابینت نگه داری کنید. چرا که هنگام استفاده از آن ها امکان دارد مقداری از محتویات شیشه به داخل کابینت ریخته و چنان چه به طور منظم زیر آن ها را پاک نکنید، به بدنه کابینت آسیب وارد کنند.

لکه های موجود در کابینت های چوبی را بهتر است به وسیله ی واکس یا اسپری های مخصوصی که در بازار وجود دارند، تمیز کنید. در صورتی که جنس کابینت شما هایگلاس است. برای از بین بردن لکه های ایجاد شده بر روی آن از دستمالی نرم و لطیف استفاده کنید، چرا که این مدل کابینت ها در مقابل ایجاد خط و خش مقاومت پایینی دارند.

آشنایی با نکات مراقبتی از صفحه کابینت

در آشپزخانه هایی که صفحه کابینت در مجاورت با سینک ظرفشویی قرار گرفته شده است. برای مراقبت از آن ها حتماً باید بعد از شستن ظرف ها با یک دستمال، رطوبت دور سینک را خشک نمود. چرا که این رطوبت می تواند به عمق کابینت نفوذ کند، و باعث تورم آن شود. استفاده از صفحه کابینت های سنگی به جای چوبی در مجاورت با سینک ظرفشویی می توانند از متورم شدن کابینت شما جلوگیری نمایند. در صورتی که قصد دارید، صفحه کابینت اطراف سینک خود را تعویض کنید. از مجموعه فراز کورین، برای نصب صفحه کابینت کورین در اصفهان می توانید، کمک بگیرید. صفحه های کابینت بیشترین کاربرد را در آشپزخانه دارند. بنابراین برای نگ هداری از آن ها نیز باید حساس ترعمل کنید. به عنوان مثال: هنگامی که خرید های سنگینی دارید آن ها را بر روی صفحه کابینت نگذارید.

یا هنگام پخت غذا قابلمه ‌ها و ظروف داغتان را به هیچ وجه روی آن ها قرار ندهید. یا این که چیپس و مواد خوراکی خود را روی آن ها باز نکنید، که خورده های آن باعث کثیف شدن صفحه کابینت بشوند. پس تا اینجا متوجه شدید که جنس کابینت از هر نوعی که باشد، رطوبت و حرارت دو عاملی هستند، که می توانند باعث کاهش طول عمر آن ها شوند.

نحوه نظافت و نگه داری از درب کابینت

برای جلوگیری از سابیده شدن درب و بدنه کابینت بهتر است، که کم تر آن ها را باز و بسته کنید. یا هر چند وقت یک بار لولا های آن را روغن کاری کنید، تا روان شده و طول عمر آن ها را نیز بالا ببرند.

در کشو های کابینت وسایل سنگین وزن قرار ندهید. چرا که باعث وارد شدن فشار بر روی ریل های آن شده و در دراز مدت می توانند باعث آسیب به کشو کابینت شوند. علاوه بر آن برای این که زیبایی بدنه کابینت شما حفظ شود، بهتر است که از روکش های محافظ برای آن استفاده کنید.

نحوه مراقبت از دستگیره ها

چنان چه کابینت‌ های شما مگنتی و بدون دستگیره هستند، بهتر است. محل بسته شدن درب کابینت در این قسمت ها را مرتباً پاکیزه نگه دارید، تا در بسته شدن آن ها مشکلی پیش نیاید.

 همان طور که می‌ دانید وجود دستگیره در کابینت باعث استفاده بیش از اندازه از آن ها و در نتیجه باقی ماندن آثار لک بر روی دستگیره‌ها می ‌گردد. بنابراین برای این که دستگیره ها طول عمر بیشتری داشته باشند، و مجبور به تعویض آن ها نباشید. باید در فواصل زمانی کوتاهی آن ها را تمیز کنید.

نتیجه گیری:

برای شما عزیزان در این مقاله چند راهکار برای بالا بردن طول عمر کابینت ها مطرح کردم. شما باید قبل از نظافت کابینت هایتان با جنس آن ها آشنایی کامل داشته باشید. و از روش های مراقبتی و نظافتی متناسب با آن ها استفاده کنید، تا خراب نشوند. و در صورت خرابی نیز حتما باید با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید و از آن ها برای تعویض کابینت هایتان کمک بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *