مقدمه

امروزه به جای ام دی اف ترجیح می دهند از دو سنگ کوارتز و کورین برای صفحات کابینت خود استفاده نمایند. چرا که کنار هم قرار گرفتن چوب و سنگ می تواند زیبایی فضای آشپزخانه را دو برابر کند. این دو مدل سنگ مرغوب بوده و دارای کیفیت خوبی برای استفاده می باشند. اما تفاوت هایی هم باهم دارند و این باعث شده در انتخاب بین آن ها مردم دچار سردرگمی شوند. من با نوشتن این محتوا قصد دارم، با بررسی تفاوت ‌های بین این دو سنگ به شما عزیزان کمک کنم، تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید و برای دکوراسیون آشپزخانه خود استفاده کنید. بنابراین اگر سوالی در این مورد دارید، یا به دنبال خریداری سنگ کابینت در اصفهان هستید من به شما عزیزان پیشنهاد می کنم با مجموعه مهراد استون در ارتباط باشید. برای دریافت اطلاعات کافی در این زمینه تا آخر مقاله با من همراه باشید.

معرفی سنگ کورین و کوارتز

مواد اولیه ی سازنده ی سنگ های کوارتز از خورده های سنگی کوارتز درست شده است که به وسیله ی رزین پلی استر با هم ترکیب شده اند. اما سنگ‌ های کورین از مخلوط مواد پلیمری و معدنی به وجود آمده اند و به اصطلاح جزو سنگ ‌های مصنوعی به شمار می‌ آیند و تنوع رنگ آن ها نیز بالا است.

سنگ کابینت کوارتز یا کورین؟

مقایسه سنگ کورین با کوارتز

برای این که بدانید کدام یک از این دو سنگ نسبت به دیگری برتری دارد از چند جنبه آن ها را با هم مقایسه می ‌کنم.

از نظر میزان پایداری و استحکام

با توجه به دوام و مقاومت سنگ ‌های کوارتز در برابر خراب شدن، گزینه ی مناسب ‌تری برای اپن آشپزخانه به شمار می ‌آیند. اما سنگ‌ های کورین به دلیل مصنوعی بودنشان استحکام کمتری دارند.

از نظر میزان مقاومت در مقابل حرارت

به خاطر طبیعی بودن سنگ ‌های کوارتز حتی اگر یک قابلمه داغ بر روی آن بگذارید احتمال این که آسیب ببینند، کم است. اما صفحه کابینت کورین اصفهان در مقابل حرارت بالا سست می‌ باشند و امکان ایجاد لک بر روی آن ها وجود دارد.

 زیبا بودن ظاهری

از نظر زیبایی هر دوی این سنگ‌ ها دارای جلوه خاص و منحصر به فردی می ‌باشند چرا که در ترکیبات آن ها از رنگدانه‌ های زیادی استفاده شده است.

از لحاظ میزان ترمیم پذیری

امکان بازسازی و ترمیم در صفحات کورینی بیشتر است و اگر خط یا سایید گی در آن ها به وجود آید به راحتی با استفاده از  پولیش می ‌توان آن ها را تعمیر کرد و به شکل اول در آورد. اما اگر چنین اتفاقی برای سنگ‌ های کوارتز به وجود آید نمی ‌توان آن ها را بازسازی نمود.

از نظر مقاومت در مقابل ایجاد خط و خراش

خش پذیری سنگ‌ های کورین بسیار بالا است ولی اگر شئ نوک تیزی با سنگ‌ های کوارتز برخورد کند، امکان ایجاد خط و خش بر روی آن ها کم تر خواهد بود و در واقع سطح سخت و محکم ‌تری دارند.

سنگ کابینت کوارتز یا کورین؟

میزان یکپارچه بودن

از آن جایی که قابلیت ساب پذیری سنگ ‌های کوارتز کم است در موقع نصب درز‌ هایی بین آن ها ایجاد می گردد. اما صفحات کورینی حتی اگر درزی بین آن ها به وجود آید با پولیش دادن می ‌توان آن ها را از بین برد و به صورت یکپارچه در آورد.

آنتی با کتریال بودن

امکان نفوذ آلودگی به سنگ ‌های کورین و کوارتز وجود ندارد و سطح هر دوی آن ها بهداشتی و ضد باکتری می ‌باشد.

از نظر میزان لکه پذیری

به دلیل نداشتن هیچ تخلخلی در این نوع سنگ‌ ها اگر بر روی آن ها لکه ‌ای ایجاد شود، به راحتی می‌ توان آن ها را تمیز کرد.

میزان سازگاری با محیط زیست

از آن جایی که حفاظت از محیط زیست امری ضروری است امروزه سعی می ‌کنند حتی مصالح ساختمانی را به گونه ‌ای بسازند که قابلیت بازیافت داشته باشند. در صفحات کوارتز به خاطر طبیعی بودنشان هیچ ماده شیمیایی و غیر قابل بازیافتی به کار نرفته و به همین خاطر حتی بعد از گذشت سال‌ های طولانی نیز به راحتی می ‌توان آن ها را بازیافت کرد و در واقع سازگاری زیادی با محیط زیست دارند. اما سنگ ‌های کورینی به خاطر داشتن مواد مصنوعی و شیمیایی در ترکیباتشان قابل بازیافت نیستند.

 از لحاظ میزان قیمت

به خاطر این که برای نصب و ساخت سنگ‌ های کوارتز به یک سری ابزار آلات مخصوص نیاز است، هزینه ‌ای که برای خرید و کار گزاری این نوع سنگ ‌ها باید پرداخت کنید بیشتر از صفحات کورینی می‌ باشد.

 از لحاظ نصب

همان طور که قبلاً اشاره کردم سنگ‌ های کوارتز دارای صفحات سخت و محکمی هستند به همین خاطر برش دهی آن ها و نصب کوارتز در اصفهان سخت ‌تر از صفحات کورینی می‌ باشد.

 میزان تحمل بار

هنگام نصب سنگ کورین باید حتماً زیر سازی انجام شود، تا بتوانند در مقابل وزن ‌های بالا از خود مقاومت نشان دهند. اما برای نصب سنگ ‌های کوارتز نیازی به زیر سازی نیست.

سنگ کابینت کوارتز یا کورین؟

قابلیت رنگ پذیری

اگر بر روی سنگ ‌های کوارتز زعفران یا چایی ریخته شود، به راحتی با یک دستمال حتی بعد از گذشت یک روز می توان آن ها را پاک کرد. اما در صفحات کورینی این قابلیت بعد از گذشت زمان وجود ندارد و این لکه ‌ها به خورد سنگ خواهند رفت.

آشنایی با معایب صفحات کورینی و کوارتز

اکنون که با ویژگی های این دو سنگ آشنایی پیدا کردید باید به عرض شما برسانم، که عیب هایی نیز برای این دو سنگ وجود دارند که دانستن آن ها می تواند در انتخاب شما موثر باشد. از عیب های سنگ های کوارتز می توان به سست بودن آن ها در برابر دما های بالا تر از صد و پنجاه درجه و تابش نور خورشید اشاره کرد. چرا که در این دما امکان ذوب شدن آن ها وجود دارد.

مقاومت پایین سنگ های کورین در مقابل ایجاد ضربه نیز از معایب آن ها محسوب می گردد.

نتیجه گیری:

من در این محتوا از معایب و تفاوت هایی که سنگ های کورین و کوارتز باهم دیگر دارند، صحبت کردم شما با مقایسه ی ویژگی های این دو و با در نظر گرفتن نحوه ی مصرفتان و بودجه ای که دارید، می توانید یکی از آن ها را برای اپن آشپزخانه ی خود انتخاب نمایید. اما من به شما خرید سنگ های کوارتز را به دلیل مقاومت بالاتر و طبیعی بودنشان پیشنهاد می کنم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *