نگهداری از انواع کابینت

امروزه کابینت ها به عنوان یکی از مهم ترین عناصر منازل به حساب می آیند که می توانند تاثیر زیادی بر دکوراسیون خانه افراد داشته باشند و علاوه بر این شامل هزینه زیادی می باشند. به همین منظور لازم است که هر فرد خانه دار از نکات نگهداری از انواع صفحات کابینت اطلاع داشته باشد تا بتواند با استفاده درست عمر وسایل خود را افزایش داده و خانواده را متحمل ضررهای چند میلیونی ننماید. در همین راستا مجموعه فراز کورین به عنوان یکی از معتبرترین مراکز فروش سنگ مارمونایت در این مقاله قصد دارد راهنمای صفر تا صد برای نگهداری از انواع صفحه کابینت را در اختیار شما قرار بدهد. با فراز کورین همراه باشید.

راهنمای نگهداری و مراقبت از انواع صفحه روی کابینت آشپزخانه

در سال های اخیر تنوع صفحات مورد استفاده بر روی کابینات ها بسیار افزایش پیدا کرده که هرکدام شیوه نگهداری مخصوص به خود را دارند. برخی از انواع صفحات کابینت شامل : سنگ های طبیعی، سنگ های مصنوعی، صفحات چوبی و … می باشد که نحوه نگهداری از هریک از این مدل ها مخصوص به خود بوده و نمی توان یک راهنمای واحد برای تمامی آن ها در نظر گرفت. به همین منظور در ادامه به بررسی برخی روش های نگهداری این مدل ها پرداخته می شود.

نکات نگهداری از صفحات کابینتی سنگ طبیعی

صفحات سنگ طبیعی با توجه به آن که همواره سرد هستند قرار دادن اجسام داغ بر روی آن ها می تواند باعث شکستگی صفحه و ایجاد ترک در آن ها گردد. سنگ های طبیعی بسیار به شکستگی حساس هستند در نتیجه برخورد اجسام سنگین با آن ها و ضربه های محکم می تواند سنگ را بشکند. در هنگام تمیزکاری سنگ های طبیعی سعی کنید از موادی که باعث سایش سنگ شده و یا شوینده های شیمیایی قوی استفاده ننمایید. توصیه می شود پس از گذشت هر یک سال با استفاده از ماده شیمیایی سیلر صفحه کابینت خود را تمیز نمایید. با توجه به آن که صفحات سنگ طبیعی امکان ترمیم ندارند می بایست هر گونه لکه را در کمترین زمان ممکن تمیز نمود چرا که باقی ماندن مواد اسیدی و یا بازی بر روی سنگ به مدت طولانی می تواند لکه های ماندگاری را در آن ایجاد کند.

بیشتر بخوانید : راه های تمیز کردن سنگ روی کابینت

نکات نگهداری از صفحات کابینتی سنگ مصنوعی

صفحات سنگ مصنوعی که امروزه طرفداران زیادی را به خود جذب کرده اند شامل انواع مختلفی می باشند که هرکدام شیوه نگهداری مخصوص به خود را دارند. به همین منظور در زیر به بررسی هر یک از این مدل ها و شیوه های نگهداری از انواع صفحه کابینت سنگی می پردازیم.

صفحه کورین و شیوه نگهداری از آن

نگهداری از صفحه کابینت کورین

صفحه کورین از جمله جدیدترین مدل های سنگ های مصنوعی بوده که جنس آن از اکریلیک فشرده می باشد. به منظور آن که بتوانید از این نوع صفحات به مدت طولانی استفاده نموده و طول عمر آن ها را افزایش دهید می بایست به برخی از نکات در هنگام استفاده که در ادامه به آن ها اشاره خواهد شد توجه نمایید. همچنین شما عزیزان می توانید جهت نصب سنگ کورین بر روی کابینت خود از متخصصان مجموعه فراز کورین استفاده نمایید.

  • این صفحات به راحتی دچار خراش و خط خوردگی می گردند به همین دلیل توصیه می شود از آن ها به عنوان تخته برش استفاده ننموده و از برخورد وسایل تیز مانند چاقو ها و کشیدن ظروف بر روی آن ها خود داری نمایید.
  • در صورت ریختن هرگونه مایع و مواد غذایی بر روی این صفحات بهتر است هرچه سریع تر با استفاده از یک شوینده ملایم از روی صفحه تمیز گردد.
  • حرارت مستقیم نیز از دیگر عواملی می باشد که می تواند سلامت صفحات کابینت شما را به خطر بیاندازد در نتیجه مراقب قرار دادن ظروف داغ و برخورد شعله با این صفحات باشید.
  • خوشبختانه صفحات کابینت با جنس کورین قابلیت ترمیم داشته و شما می توانید از کابینتکار خود درخواست کرده که این کار را برای شما انجام دهد.

صفحه مارمونایت و شیوه مراقبت از آن

صفحه مارمونایت از جمله زیباترین نوآوری ها در حوزه صفحات سنگ مصنوعی روی کابینتی می باشد که با ترکیبی از سنگ های کورین و کوارتز جلوه ای زیبا را به وجود آورده است. جهت نگداری از این نوع صفحات لازم است به نکات زیر توجه شود.

  • با توجه به آن که این صفحات بر خلاف سنگ های کورین امکان ترمیم را ندارند در نتیجه توصیه می باشد با احتیاط بیشتری با آن ها برخورد نموده و از ایجاد خط و خش بر روی آن ها و تماس اجسام تیز با صفحه خود داری گردد.
  • شما می توانید جهت تمیز نمودن این صفحات از شوینده های بسیار ملایم و دستمال های نرم و مرطوب استفاده نمایید.
  • استفاده از شوینده های ساینده می تواند صفحه شما را دچار خرابی نمایند.
  • جهت افزایش سلامت صفحه مراقب سرد و گرم شدن همزمان سنگ باشید.

صفحه کوارتز و شیوه مراقبت از آن

صفحات کوارتز که از سنگ معدنی کوارتز و ترکیب آن با برخی مواد دیگر ساخته می شوند. از جمله جذاب ترین سنگ های مصنوعی بوده که شباهت هایی با سنگ گرانیت داشته اما از لحاظ قیمتی بسیار مقرون به صرفه تر می باشد و شما می توانید محصول موردنظر خود را از مجموعه فراز کورین که به فروش سنگ کوارتز می پردازد با بهترین قیمت تهیه نمایید. در ادامه به برخی نکات نگهداری از این نوع صفحات پرداخته می شود.

  • صفحات کوارتز نسبت به سنگ های کورین و مارمونایت در برابر خط و خش مقاومت بهتری از خود نشان می دهند با این وجود برخورد اشیاء تیز با قدرت بالا با این صفحات می تواند باعث ایجاد خراشیدگی در سطح آن ها گردد.
  • باقی ماندن مایعاتی مانند چای و قهوه به مدت طولانی بر روی این صفحات باعث رنگ گرفتن سنگ کوارتز می شود در نتیجه بلافاصله پس از ریختن هر گونه مایع آن را تمیز نمایید.
  • اثر انگشت بسیار سریع بر روی این صفحات باقی می مانند که لازم است به صورت روزانه تمیز گردند.توصیه می شود از هیچ گونه مواد شوینده و سفیدکننده قوی جهت تمیز کردن این صفحات استفاده ننمایید.
  • قرار دادن جسم داغ بر روی صفحه کوارتز می تواند باعث شکستگی صفحه شده و چنانچه در مجاورت دمای بالای 300 درجه قرار بگیرد امکان ذوب شدن آن وجود دارد.

نکات نگهداری از صفحات کابینتی چوبی

نگهداری از صفحه کابینت چوبی

صفحات کابینتی چوبی دارای تنوع بسیار بالایی بوده و طیف وسیعی از مدل ها را در بر میگیرد. در ادامه به شیوه نگهداری از انواع صفحه کابینت ( مدل های هایگلاس، اس پی ال و ورق چوب طبیعی ) پرداخته می شود.

صفحه کابینتی هایگلاس به برخورد با اشیاء تیز حساس بوده و خیلی سریع دچار خراشیدگی و خرابی می شود. همچنین اجسام داغ می توانند صفحه کابینت را سوزانده و آن را با مشکل مواجه کنند.

صفحه کابینتی با چوب یا روکش طبیعی چوب بسیار حساس بوده و بر اثر آب و جسم داغ خیلی سریع آسیب می بینند.

صفحه کابینتی اس پی ال در مقایسه با سایر مدل ها از مقاومت مناسبی برخوردار است با این وجود می بایست از برخورد اشیاء تیز با آن خود داری شود.

شاید این مطلب هم برایتان مفید باشد : سنگ کابینت کوارتز یا کورین؟

نتیجه گیری:

در این مقاله سعی شد تا شما را با شیوه های نگهداری از انواع صفحه کابینت مانند سنگ های طبیعی ، سنگ های مصنوعی و صفحات چوبی آشنا نماییم. صفحات کابینت به دلیل قرار گرفتن در آشپزخانه ها به طور روزانه مورد استفاده قرار گرفته و در معرض هرگونه خرابی و مشکل می باشند به همین دلیل لازم است تا با دانستن شیوه های نگهداری هر نوع صفحه از آن به خوبی نگهداری کرده تا طول عمر آن افزایش پیدا کند. شما عزیزان می توانید جهت نصب سنگ کوارتز ، کورین و… بر روی کابینت های خود از متخصصین مجموعه فراز کورین کمک گرفته تا بهترین اجرا را بدست آورید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *