تفاوت سنگ مرمر و گرانیت

اگرچه هر دو سنگ هستند و از زمین استخراج می شوند، اما یکسان نیستند. ما تفاوت های اساسی بین این مواد و همچنین مزایای متفاوت آنها را ارائه می دهیم تا بتوانید تصمیم بگیرید که کدام یک برای پروژه شما بهترین است. از زمان های قدیم، سنگ مرمر و گرانیت مواد طبیعی بسیار محبوب در صنعت ساختمان بوده اند و اگرچه شباهت‌هایی با هم دارند، اما هر کدام دارای ویژگی‌هایی هستند که آن را متمایز می‌کند و آن را برای یک پروژه خاص مناسب‌تر می‌کند. این سنگ‌های طبیعی معمولاً در حمام، میز آشپزخانه، کف، روکش‌ها، شومینه و عناصر تزئینی استفاده می‌شوند. آنها حتی در فضای باز استفاده می شوند. هر دو گزینه های عالی برای دادن حس خاصی به کار شما هستند اما قبل از انتخاب بین آنها، ما بیشتر در مورد اینکه آنها چه هستند و چه چیزی به شما ارائه می دهند، باید تفاوت سنگ مرمر و گرانیت را بدانید.

کاربرد سنگ مرمر

ویژگی های سنگ گرانیت

گرانیت سنگی است با ساختار دانه ای و رشته ای، با بافتی خشن. به لطف تبلور آهسته ماگما در زیر سطح زمین، در اعماق زمین و در دمای بسیار بالا ایجاد می شود. این سنگ عمدتاً از فلدسپات، میکا و کوارتز با دانه‌های خشن و روشن تشکیل شده است. گرانیت را می توان در اندازه ها و شکل های مختلف برش و جلا داد. سنگی محکم و سخت است که به خوبی در برابر خوردگی و فرسودگی مقاومت می کند. علاوه بر این، گرانیت یکی از فراوان ترین سنگ های جهان است.

کاربرد سنگ گرانیت

ویژگی های سنگ مرمر

این سنگ دگرگونی متشکل از مواد کربناته است که وقتی سنگ آهک پوسته زمین در معرض دما و فشار بالا قرار می گیرد، تشکیل می شود. علت این امر این است که وقتی کلسیت متبلور می شود، سنگ دچار تغییر می شود و بافت آن تغییر می کند. هر چه کریستال های شما بیشتر رشد کنند، نمایان تر می شوند و رگه های زیبایی در سنگ ایجاد می کنند. سنگ مرمر به صورت بلوک برای استفاده و تجاری سازی آن به دست می آید. این سنگ پس از صیقل دادن، بدون مواد شیمیایی یا موم به درخشش طبیعی عالی می رسد. این یک سنگ ظریف است که در ساخت و ساز و همچنین در طراحی داخلی و هنر مورد علاقه است. شما می توانید انواع مختلفی از سنگ مرمر را در رنگ های مختلف از سفید و خاکستری تا سبز، قرمز و سیاه پیدا کنید.

استفاده از سنگ مرمر در آشپزخانه

از آنجایی که می دانیم هر کدام چیست، اکنون باید تفاوت سنگ مرمر و گرانیت را در موارد مختلف بررسی کنیم:

۱- دوام سنگ مرمر و گرانیت

گرانیت بدون شک سخت تر و مقاوم تر از سنگ مرمر است و در برابر حرارت، لکه ها و سایش عمومی مقاومت می کند. با یک مهر و موم موثر، در برابر استفاده خشن روی سطوح یا کف آشپزخانه بسیار بهتر مقاومت می کند. سنگ مرمر نیز بادوام است، اما متخلخل تر و قالب گیری تر است و همچنین می تواند توسط اسید، دما و آب آسیب ببیند. علاوه بر این گرانیت تمایل دارد درخشش طبیعی خود را برای مدت طولانی تری نسبت به سنگ مرمر حفظ کند، که رنگ های آن در طول سال ها مستعد محو شدن هستند.

۲- ظاهر سنگ مرمر و گرانیت

ظاهر هر دو ماده، اگرچه شبیه به چشم غیر مسلح است، اما اگر با جزئیات به آن نگاه کنید، کاملاً متفاوت است. اگرچه هر دو سنگ های فوق العاده ای هستند که سایه ها و طرح های متفاوتی را ارائه می دهند، اما این سنگ مرمر است که خالص ترین و جالب ترین به نظر می رسد و این است که گرانیت ظاهری بسیار کک و مک دارد، زیرا پر از سنگ های ریز است که با یکدیگر مخلوط شده اند. سنگ مرمر بسیار تمیزتر و پیچیده تر است، با رگه های مواج خود که طرح های منحصر به فردی ایجاد می کند که باعث می شود کسانی که آنها را می بینند عاشق شوند. هر دو سنگی با سبک هستند و تعیین زیباترین آنها به سلیقه هر کدام بستگی دارد.

استفاده از سنگ مرمر برای طراحی دکوراسیون خانه

۳- هزینه نصب سنگ مرمر و گرانیت

گرانیت و سنگ مرمر هر دو مواد مهم در یک پروژه هستند و هزینه آنها چیزی نیست. علاوه بر این، هر دو باید توسط افراد حرفه ای نصب شوند، زیرا اسلب ها بسیار سنگین و ظریف هستند. اگرچه هزینه هر دو می تواند مشابه باشد، گرانیت معمولا ارزان تر است. قیمت نهایی به کیفیت سنگ، کمیاب بودن آن و پیچیدگی نصب بستگی دارد.

۴- نگهداری سنگ مرمر و گرانیت

استفاده از درزگیر بر روی هر دو ماده برای محافظت از آنها در برابر لکه و سایش ضروری است. در حالت ایده آل، سنگ مرمر باید دو بار در سال آب بندی شود، در حالی که گرانیت فقط باید هر دو سال یک بار آب بندی شود. شما باید در مورد محصولات پاک کننده شیمیایی روی سنگ مرمر بسیار مراقب باشید زیرا می توانند به طور غیر قابل برگشتی به سنگ آسیب وارد کنند. بهتر است محصولات تخصصی تهیه کنید و به طور منظم آن را تمیز کنید.

تفاوت سنگ مرمر و گرانیت

سنگ کورین اصفهان یک سنگ مصنوعی همانند کوارتز است که جلوه بسیار زیبایی دارد. این سنگ با حجم کم و تنوع رنگی بالایی که دارد، می تواند بهترین انتخاب برای میز آشپزخانه و میز سرو غذا باشد. همچنین این سنگ زیبا انواع مختلفی که دارد، دست شما را برای انتخاب باز نگه می دارد. برای سفارش می توانید از سنگ کورین فراز خریدی مطمئن را تجربه کنید‌ که این شرکت همچنین نصاب سنگ کورین نیز هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *