به هر سنگی سخت تر از مرمر و دارای دانه های معدنی درشت، سنگ گرانیت گفته می شود.گرانیت مانند سنگ کورین یک ماده محبوب برای صفحه روی کابینت است، زیرا بادوام، مقاوم در برابر خراش و حرارت است و نگهداری آن در مقایسه با سایر انواع سنگ های طبیعی نسبتا آسان تر می باشد.با این حال، برخی از سنگ هایی که قطعا گرانیت نیستند، به گونه ای به فروش می رسند که انگار هستند.اما چگونه بفهمیم گرانیت تقلبی است یا واقعی؟در اینجا چند راه وجود دارد که ممکن است با استفاده از آنها بتوانید سنگ گرانیت اصل را از تقلبی تشخیص دهید.

اگر کانترهای شما از قبل نصب شده اند…

شاید خانه ای را خریداری کرده باشید که از قبل میزهای سنگی آن نصب شده است.بررسی رنگ، طرح و ظاهر سنگ و همچنین تخلخل ممکن است به شما کمک کند تا تعیین کنید که آیا این سنگ گرانیت است یا خیر.

  • رنگ و الگو

اگر تنوع بسیار کمی در رنگ و طرح وجود دارد یا اگر هیچ نقص طبیعی وجود ندارد، ممکن است به چیزی غیر از گرانیت واقعی نگاه کنید.اگر الگوهای تکراری را مشاهده کردید، این نشانه قوی از یک ماده ساخته شده توسط انسان است.شما باید بتوانید تغییر در الگوها را مشاهده کنید.اگر اینگونه نباشد، به احتمال زیاد این ماده گرانیت نیست.

  • تخلخل

می توانید تخلخل مواد را با ریختن چند قطره آب روی سطح بررسی کنید.اگر سنگ گرانیت باشد با جذب آب باید تیره شود، مگر اینکه گرانیت آب بندی شده باشد.

چگونه سنگ گرانیت را تشخیص دهیم

اگر کانترهای شما هنوز نصب نشده اند…

چند کار وجود دارد که می‌توانید در حیاط کارخانه‌ انجام دهید که ممکن است به شما کمک کند، تشخیص دهید مورد انتخابی شما یک اسلب گرانیت واقعی است یا خیر.

  • صدا

اول ، یک چکش کوچک یا تکه فلزی با خود بیاورید.به آرامی به انتهای پشت سنگ ضربه بزنید.اگر سنگ طبیعی واقعی باشد، صدای زنگ تولید می کند.سنگ مهندسی شده حاوی رزین های مصنوعی است و هنگامی که روی آن ضربه می زنید ، صدای متفاوتی می شنوید.تنها مشکل این روش این است که اسلب ممکن است یک سنگ طبیعی واقعی باشد که در واقع گرانیت نیست.

  • قیمت

دوم، به قیمت توجه کنید.سنگ گرانیت واقعی و با کیفیت به ندرت ارزان است.اگر هزینه به طرز مشکوکی کمتر از سایر فروشندگان در منطقه شما باشد، احتمالاً این ماده گرانیت نیست و اگر گرانیت باشد، احتمالاً گرانیت با کیفیت خیلی خوبی نیست.

یک نظر کارشناسی

ما از کارشناسان سنگ پرسیدیم که آیا راه مطمئنی برای دانستن اینکه آیا یک سنگ واقعا گرانیت است ، وجود دارد؟پاسخ آنها این بود:ممکن است تشخیص آن سخت باشد، اما سرنخ هایی وجود دارد.اگر با چاقو خراشیده نشود و با اسید ملایم لکه دار نشود، ممکن است گرانیت باشد.با این حال، سنگ های دیگری نیز وجود دارند که واکنش مشابهی دارند، مثلاً کوارتزیت.

سنگ های مشابه گرانیت

برخی از مواد مشابه که گاهی به اشتباه سنگ گرانیت نامیده می شوند، عبارتند از: گابرو، کوارتزیت (متفاوت از کوارتز ساخته دست بشر) و بازالت.هر کدام از این نوع سنگ‌ها مانند گرانیت مزایای زیادی خواهند داشت، از جمله اینکه نسبتاً در برابر خراش مقاوم هستند و درخشندگی بسیار خوبی دارند.در واقع کوارتزیت نسبت به گرانیت در برابر خراش مقاوم تر است.کوارتزیت آنقدر سخت است که حتی می توان از آن برای برش شیشه استفاده کرد.گابرو می تواند به طرز باورنکردنی درخشنده باشد.بازالت دارای سوراخ هایی است که به آن ظاهر روستایی/طبیعی بیشتری می دهد که برای برخی افراد واقعاً جذاب است.

سنگ گرانیت

در پایان اگر در حال انتخاب یک سنگ مناسب از فروشگاه سنگ هستید و از خود می‌پرسید: «آیا این سنگ گرانیت واقعی است؟» من به شما توصیه می کنم که زیاد نگران نباشید.اگر این سنگ برای روکش روشویی حمام است، می‌توانید از هر سنگ طبیعی که می‌خواهید استفاده کنید و تا زمانی که آن را مهر و موم کرده باشید، خوب می‌ماند.میزهای آشپزخانه کمی متفاوت هستند، به همین دلیل توصیه می‌کنم از سنگ مرمر یا تراورتن در آشپزخانه‌ها خودداری کنید ، زیرا بیشتر در معرض خراشیدگی و لکه شدن هستند.اگر میخواهید که میز پیشخوان شما واقعا مقاوم باشد ، باید به دنبال اجرای سنگ کورین باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *