آشپزخانه‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌ها و جز اصلی‌ترین قسمت‌ های خانه به حساب می‌آیند. صفحات کابینت هم جز همین بخش‌ های مهمی هستند که در واقع نوعی تخته کار می‌باشند. صفحه کابینت کوارتز یکی از صفحات کابینت است که بر روی اپن‌ها قرار گرفته و رنگ و طرح آنها بر زیبایی آنها تاثیر بسزایی دارد. این صفحات علاوه بر این که جنبه کارایی دارد، به صورت تزیینی هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. به دلیل همین ویژگی‌ های خاص و منحصر به فرد به کارگیری و استفاده از آن بسیار رایج شده است. به همین دلیل در این نوشتار قصد داریم تا اطلاعات مفیدی در مورد آن و روش نصبش در اختیار شما قرار دهیم.

تعریف صفحه کابینت

قبل از اینکه بخواهیم در مورد روش‌ های نصب صفحه کابینت صحبت کنیم، بهتر است بدانیم صفحه کابینت چیست؟ منظور از صفحه کابینت‌ها بخشی از کابینت هستند که بعد از ساخت و تولید یونیت‌ های کابینت روی کابینت‌ های زمینی مستقر می‌شوند. این صفحات در انواع متریال ساخته می‌گردند که یکی از آنها صفحه کابینت مارمونایت است. این صفحه کابینت ترکیبی از سنگ کوارتز و کورین می‌باشد که جز صفات اصلی و مهم حساب می‌آید.

اقسام صفحه کابینت از نظر متریال

صفحات کابینت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. به دلیل همین اهمیت  آنها را از متریال گوناگون می‌سازند. در این بخش به چند مورد از آنها اشاره می کنیم.

صفحه کابینت کورین

در میان تمام صفحات کابینت‌، امروزه صفحه کابینت‌ های کورین کاربرد بسیار فراوانی دارند. این صفحات از نظر طرح، رنگ با برند های مختلف در بازار موجود هستند. این نوع صفحه کابینت دارای ویژگی‌ های خاصی است که مهم‌ترین آنها توانایی شستشو و مقاومت بسیار بالا آنها در برابر رطوبت است. از دیگر مزیت‌ های این نوع صفحه ضد خش بودن آن است که همانند صفحه کابینت کوارتز به خوبی در برابر ضربه مقاومت می‌کند.

بهترین روش نصب صفحه کابینت

صفحه کابینت هایگلاس

یکی دیگر از صفحات کابینتی که از بدنه مغزی و ام دی اف ساخته می‌شوند و اصولا روی آن ها روکش‌ های پلکسی گلس به کار برده می‌شود را صفحه کابینت های گلاس می‌گویند. این صفحه کابینت همانند دیگر صفحات دارای طرح‌ها و رنگ‌ های متنوعی است اما از نظر مقاومت نسبت به صفحه کابینت مارمونایت خیلی محکم‌تر بوده و طول عمر و استحکام خیلی بالاتری دارد. باکتری و یا هر گونه آلودگی در این صفحه کابینت خیلی کمتر به چشم می‌خورد، زیرا سطح آن صیقلی و شیشه‌ای می‌باشد.

صفحه کابینت کوارتز

یکی از جدیدترین و بهترین سنگ‌ هایی که برای صفحات کابینت مورد استفاده قرار می‌گیرد، صفحه کابینت کوارتز است. سنگ کوارتز یک سنگ ضد آب می‌باشد، به همین دلیل برای صفحه کابینت مورد استفاده قرار می‌گیرد. مواد تشکیل دهنده این سنگ سیلیس، رزین و مواد مصنوعی است. این نوع صفحه کابینت در برابر سایش و خراشیدگی خوبی دارد و همچنین از یک سطح صاف و یکدستی برخوردار می‌باشد.

صفحه کابینت مارمونایت

این نوع صفحه کابینت از سنگ مارمونایت تشکیل می‌گردد. سنگ های مارمونایت از ترکیب سنگ کورین و کوارتز وجود می‌آید. سنگ‌ های مارمونایت در برابر مواد شیمیایی و آبلیمو و هر ماده اسیدی بسیار مقاوم می‌باشد. با تمام سختی که این نوع صفحه کابینت دارد، همانند صفحه کابینت‌ های کوارتز نصب می‌شوند اما یک تفاوت اصلی با این نوع صفحه کابینت دارد و آن عدم نیاز به ساب و پولیش در نصب می‌باشد.

بهترین روش نصب صفحه کابینت

صفحه کابینت pvc

صفحه کابینت‌ های pvc  جز آن دسته از متریالی هستند که بسیار در آشپزخانه‌ ها مورد استفاده می‌باشند. علاوه بر آشپزخانه از pvc در سرویس‌ های بهداشتی روشویی حمام و کابینت‌ها مورد استفاده قرار می‌دهند. البته صفحه کابینت پی وی سی نسبت به صفحه کابینت‌ های مارمونایت خیلی محکم‌تر می‌باشند.

بهترین روش های نصب صفحه کابینت‌ها

صفحه کابینت‌ها چون سطحی هستند که تماس بسیار زیادی با آب دارند، پس باید نحوه نصب آنها خیلی عالی و اصولی انجام گردد. در نصب صفحه کابینت‌ها روش‌ های متعددی انجام می‌شود که بهترین آن نصب به وسیله رزین اکرولیک است. در این روش رزین‌ها در درز بین دو صفحه حل می‌گردند. سپس با پولیش دادن سطح آنها را صاف و بدون درز می‌نمایند. صفحه کابینت کوارتز پولیش پذیری بالایی دارند، پس در نصب آن خیلی باید پولیش و دقت صرف گردد.

بهترین روش نصب صفحه کابینت

نحوه نصب صفحه کابینت‌ های مارمونایت

همانطور که پیشتر اشاره نمودیم این صفحه کابینت از نظر خصوصیات و ویژگی‌ های ظاهری چیزی مابین کورین و کوارتز است. در نصب سنگ مارمونایت ، ابتدا کابینت‌ های زمینی مستقر شده و آنها را نصب می‌کنند. سپس صفحه‌ های سنگ کابینت اصفهان مارمونایت را اندازه‌گیری کرده و برش می‌زنند. صفحه کابینت برش خورده را بر روی کابینت زمینی پیچ می‌کنند. در بعضی اوقات حتی صفحه کابینت‌ها را هم با چسب به کابینت زمینی می‌چسبانند که در صورت مشکل در صفحه کابینت جدا کردن آن با سختی روبرو گردد.

جمع بندی نهایی

در این مقاله تلاش کردیم تا بهترین روش نصب صفحه کابینت‌ها و همچنین انواع صفحه‌ های کابینت را به شما ارائه دهیم، اما باز هم در صورت نصب هر کدام از آنها بهتر است حتماً با افراد متخصص در این زمینه مشورت کرده و از آنها کمک بخواهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *