بهترین جنس سنگ قبر

انتخاب بهترین جنس سنگ قبر بستگی به ترجیحات شخصی، محیط محل دفن، و نیازهای مختلف دارد. اما برخی از انواع معروف سنگ‌های قبر عبارتند از:

1. گرانیت که به دلیل سختی و مقاومت در برابر هوا، مقاوت در برابر سرما و گرما ، انتخاب محبوبی برای ساخت سنگ قبرهاست. این سنگ معمولاً مقاومت خوبی در برابر خوردگی و فرسایش دارد. سنگ گرانیت مشکی برای ساخت سنگ قبر در اصفهان بیشترین استفاده را دارد.

2. سنگ مرمر که یک سنگ زیبا و با شکوه است و برای سنگ قبرهای لاکچری و گران قیمت در اصفهان از این نوع سنگ استفاده میشود . این سنگ معمولاً در چندین رنگ سبز و صورتی و … با رگه های متفاوت وجود دارد . هر چه این رگه ها خاص تر باشد قیمت آن سنگ نیز بالاتر میرود .

3. سنگ قبر نانو که یک سنگ مصنوعی است و از ترکیب بقایای سنگ ها و سیمان و رزین تشکیل میشود و در حال حاضر بدلیل قیمت مناسب و مقاومت بالا و وزن سبک برای تولید سنگ قبر بیشتر از سایر سنگ ها مورد استفاده قرار میگیرد .

هر کدام از این سنگ‌ها ویژگی‌ها و ظاهرهای منحصر به فردی دارند، بنابراین انتخاب بهترین جنس سنگ قبر بستگی به سلیقه فرد و شرایط آب و هوایی منطقه بستگی دارد. از لحاظ ظاهری اگر بدنبال طراحی و حکاکی سنگ قبر خاص هستید پس باید سنگ قبری انتخاب کنید که خاصیت تراش پذیری زیادی داشته باشد .  اگر در شهر با آب و هوای خشک و کویری مثل اصفهان هستید باید سنگ مقاوم استفاده انتخاب کنید .

قیمت سنگ قبر گرانیت اصفهان:

سنگ گرانیت به رنگ سیاه میباشد و از سویی متشکل از دو نوع سنگ ایرانی و خارجی است. نوع ایرانی آن به سنگ گرانیت نطنز و تویسرکان و نوع خارجی آن به سنگ برزیلی مشهور میباشد. سنگ گرانیت جز سنگ مزارهای با قیمت وکیفیت مناسب میباشد. در ادامه به بررسی دو نوع سنگ قبر گرانیتی داخلی و خارجی و قیمت سنگ قبر گرانیت در اصفهان میپردازیم .

سنگ گرانیت برزیلی :این گونه از سنگ مزارها بر خلاف اسم خود محصول کشور چین میباشد. سطح این قبیل از سنگ ها به گونه ای کامل صاف و صیقلی است و در مقایسه با سنگ های گرانیتی ایرانی از قابلیت لیزر پذیری بالاتری برخوردار میباشد. این نوع از سنگ قبرها دارای قرنیزهای زیر و کف است که منجر گردیده سطح سنگ در ارتفاع بالاتری نسبت به زمین واقع شود. بنابراین نوشته ها یا طرح های موجود بر روی سنگ کمتر در برابر سایش پای عابران قرار خواهد گرفت در نهایت حاوی عمر طولانی تری خواهد بود. از این جهت چنانچه که طرح و یا نوشته ی موجود بر روی سنگ قبر مهم میباشد و مایل هستید از نوع مشکی سنگ قبر خریداری نمایید، میتوانید این نوع از سنگ قبر را انتخاب کنید چرا که هم دارای قابلیت تراش کاری بیشتری میباشد و هم طول عمر بیشتری را خواهد داشت. این سنگ قبرها در ضخامت سه الی سی سانتی متر ساخته میشود که شما خواهید توانست بنا بر مقدار بودجه و طرح انتخابی، ضخامت سنگ را معین نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *