قبل از اینکه یک میز با سطح سنگ طبیعی برای خانه خود انتخاب کنید، می خواهید مطمئن شوید که نیازهای عملی شما و ترجیحات سبک شما را برآورده می کند یا خیر.در حالی که میزهای گرانیتی گزینه ای محبوب برای آشپزخانه ها، حمام ها و موارد دیگر هستند، باید قبل از سرمایه گذاری در خانه خود ، بدانید چه انتظاری از آن دارید.اولین چیزی که بسیاری از مردم به دلیل نگرانی های دوام معمولاً می خواهند بدانند این است که آیا گرانیت متخلخل است یا خیر، اصولا گرانیت متخلخل چیست ؟ اما احتمالاً سؤالات دیگری نیز در رابطه با این سنگ بسیار محبوب دارید و مطمئناً می خواهید آن را با رقبای خود مقایسه کنید.منظورمان سنگ مرمر و کوارتز است!

در اینجا آنچه باید قبل از انتخاب دال گرانیتی خود بدانید، آمده است.

متخلخل بودن سنگ به چه معناست ؟

گرانیت متخلخل چیست ؟ گرانیت ، مانند تمام سنگ‌های طبیعی، یک ماده متخلخل است، به این معنی که فضای خالی کوچکی در سرتاسر ساختار خود دارد.با این حال، شما سنگ خام و ناتمام را در بالای کابینت خود قرار نمی دهید – شما دالی را انتخاب می کنید که پس از اتمام و مهر و موم شدن، تخلخل آن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

فرآیند تکمیل سنگ اسلب می تواند به روش های مختلفی انجام شود.صیقل دادن سنگ تا درخشندگی زیاد، ماهیت متخلخل سطح را به بهترین نحو به حداقل می رساند.آب بندی سنگ اساسا کار را تمام می کند و سطحی را ایجاد می کند که برای همه مقاصد تقریباً غیر متخلخل است.

با توجه به آنچه گفته شد، شما باید به درستی از میزهای گرانیتی مراقبت کنید تا مهر و موم را حفظ کنید، از محصولاتی که می توانند آن را از بین ببرند ، اجتناب کنید و همچنین به طور منظم آن را آب بندی مجدد کنید.این امر به جلوگیری از مشکلاتی مانند لکه شدن و سایر آسیب‌هایی که ممکن است در صورت نفوذ مواد به سنگ متخلخل رخ دهد، کمک می‌کند.

گرانیت چه نوع سنگی است

گرانیت در مقایسه با سایر انواع سنگ چقدر سخت است؟

در مقیاس سختی Mohs، گرانیت در محدوده 6-7 قرار دارد.انواع مرمر در حدود 3-5 است، در حالی که کوارتزیت 7 است.به عبارت دیگر، وقتی صحبت از گزینه های سنگ طبیعی برای میزهای خانه شما می شود، گرانیت سخت تر است.این باعث می شود در برابر آسیب هایی مانند خراشیدگی، بریدگی و ترک خوردگی مقاوم باشد.

سنگفرش کوبیک

آیا سنگفرش کوبیک از سنگ گرانیت ساخته میشود ؟

یکی از پرمصرف ترین سنگها ،سنگ کوبیک میباشد که برای استفاده در کف حیاط ، پیاده روها ، محطوه سازی ویلا و فضای سبز و غیره استفاده میشود .و حالا پاسخ به این سوال که جنس سنگ کوبیک چیست ؟ درست است سنگفرش کوبیک از جنس سنگ گرانیت  است که بعد از استخراج از معدن و در طی یک فرآوری به قطعات مکعبی کوچک خرد میشود .سنگ فرش کوبیک میتواند به دو صورت سنگفرش نامنظم و سنگفرش منظم تولید شود . مقاومت و استحکام این نوع سنگفرش بسیار بالا بوده زیرا از جنس سنگ طبیعی میباشد و به همین دلیل یکی از پر فروش ترین سنگ ها شده است .

آیا می توانم قابلمه ها را روی پیشخوان قرار دهم؟

برخلاف کوارتز مهندسی شده و سایر مواد متداول که ممکن است در اثر حرارت سوخته، ذغالی شده، تغییر رنگ داده یا آسیب ببینند، میزهای گرانیتی از یک تابه داغ آسیب نمی بینند.با این حال، سنگ گرما را جذب می کند، بنابراین باید مراقب باشید که پس از برداشتن یک مورد داغ، آن را لمس نکنید.

آیا چاقو گرانیت را برش می دهد؟

در حالی که لزوما نمی خواهید از میز خود به عنوان تخته برش استفاده کنید، گرانیت فوق العاده سخت است و در برابر خراش مقاوم است.

آیا گرانیت لکه دار می شود؟

گرانیت مستعد لکه شدن است.در واقع، حکاکی و رنگ آمیزی تنها آسیبی است که احتمالاً با میزهای گرانیتی با آن مواجه خواهید شد.به همین دلیل است که حفظ مهر و موم مناسب بسیار مهم است که به کاهش پتانسیل حکاکی و لکه شدن در هنگام تماس غذا و سایر مواد با پیشخوان کمک می کند.

آیا تمیز کردن و نگهداری گرانیت آسان است؟

آیا تمیز کردن و نگهداری گرانیت آسان است؟

تمیز کردن گرانیت از هر سطح دیگری سخت تر نیست و برخی ممکن است بگویند بسیار ساده تر از یک کانتر کاشی است که شما را ملزم به تمیز کردن دوغاب می کند.شما باید از مواد شیمیایی خشن و پاک کننده های ساینده که می توانند به مهر و موم آسیب برسانند اجتناب کنید، به جای آن از صابون ظرف ملایم و آب گرم استفاده کنید و سپس آن را با یک پارچه میکروفیبر خشک پاک کنید.

پاک کننده های سنگ طبیعی بسیار مفید هستند ، زیرا نه تنها گرد و غبار، کثیفی و پاشیدن مواد غذایی را از بین می برند، بلکه به افزایش عمر سنگ طبیعی شما نیز کمک می کنند.با این حال، برای محافظت از گرانیت خود باید برای آب بندی مجدد منظم برنامه ریزی کنید.

آیا گرانیت ارزش هزینه را دارد؟

گرانیت، مانند اکثر سنگ های طبیعی، گران تر از گزینه هایی مانند کاشی و سنگ کورین است.اما آیا ارزشش را دارد؟بله، و چند دلیل برای آن وجود دارد.

اولاً، این سنگ بادوام است و مادام‌العمر دوام می‌آورد و آن را برای خانه‌های شلوغ ایده‌آل می‌کند.همچنین زیبایی طبیعی و لوکس را به خانه شما اضافه می کند که می تواند ارزش فروش خانه را افزایش دهد.

اکنون که این مقاله را خواندید ، دیگر فکر نمی کنم در مورد سنگ گرانیت سؤال دیگری داشته باشید.با این وجود اگر هنوز ابهاماتی دارید ،آنها را با ما در میان بگذارید تا ما راهنمای شما باشیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *