طراحی آشپزخانه های کوچک و مدرن نسبت به آشپزخانه های کلاسیک راحت تر انجام می گیرد، زیرا در سبک مدرن بی نظمی و شلوغی معنا ندارد و بیشتر فضا خلوت و ساده می باشد و از وسایل اضافی در آن استفاده نمی کنند. اما برای طراحی و این که آشپزخانه های کوچک بزرگ تر به نظر برسند. یک سری نکات را باید رعایت کنید که در ادامه به آن ها می‌پردازم.

در زمینه ی فروش و نصب سنگ کورین میتوانید به مجموعه سنگ کورین فراز  مراجعه کنید. هم چنین اگر اهل اصفهان هستید می توانید از مجموعه سنگ کورین ، که تولید کننده انواع صفحه کابینت در اصفهان هستند، خریداری کنید.

رنگ طوسی و سفید در آشپزخانه کوچک و مدرن

از راه حل های موثر برای طراحی آشپزخانه کوچک مدرن استفاده از ترکیبات رنگی طوسی و سفید می باشد. رنگ های خاص همانند طوسی و سفید باعث عمق بیشتر در فضای آشپزخانه می شود. از مزایای رنگ های طوسی و سفید این است که وسایل زیادی با این رنگ ها ساخته می شوند و به راحتی می‌توانید آن ها را تهیه و برای آشپزخانه خود به کار بگیرید.

می توانید از این رنگ ها در انتخاب کابینت، دیوارپوش های آشپزخانه، کفپوش، کاشی های بین کابینت ها استفاده کنید تا نتیجه بهتری برای شما داشته باشد. استفاده از این ترکیبات رنگ در طراحی آشپزخانه های کوچک مدرن ریسک کم تری دارد زیرا همیشه مد هستند و از انتخاب آن ها پشیمان نمی شوید.

راه حل دیگری که می توانید برای طراحی آشپزخانه کوچک به سبک مدرن برای این که فضای آشپزخانه بزرگ تر به نظر برسد انجام دهید، این است که به جای میز ناهار خوری از اپن آشپزخانه استفاده کنید.

بهترین راه حل برای طراحی آشپزخانه کوچک و مدرن

استفاده از اپن آشپزخانه به جای میز ناهار خوری

گاهی آپارتمان ها آن قدر کوچک اند که نمی توان حتی از میز نهارخوری در آن استفاده کرد، به همین خاطر بهترین کار این است که با استفاده از چند صندلی بلند متناسب با فضای آشپزخانه، از اپن به عنوان میز نهار خوری استفاده کنید تا هم فضای بیشتری برای خانه ایجاد کنید و هم میز نهارخوری داشته باشید.

بهترین راه حل برای طراحی آشپزخانه کوچک و مدرن

این ایده حتی برای خانه های بزرگ نیز جذاب می باشد و باید به این نکته توجه داشته باشید که صفحه های کابینت ضد لک و ضد آب را برای اپن انتخاب کنید. با من همراه باشید، تا ادامه ی راه حل ها برای طراحی آشپزخانه کوچک به سبک مدرن را برای شما توضیح دهم.

 

استفاده از کابینت بصورت بهینه در آشپز خانه کوچک مدرن

در طراحی کابینت آشپزخانه های کوچک مدرن بهتر است که هیچ فضایی را خالی نگذارید. می توانید از انواع کابینت های کشویی دیواری و زمینی برای پر کردن فضاهای خالی استفاده کنید. در آشپزخانه های کوچکی که پنجره دار هستند، بهتر است که طراحی کابینت ها به گونه انحام شود که جلوی پنجره را نگیرد و از پرده های ضخیم برای پنجره ی آشپزخانه استفاده نشود چرا که منبع نور آشپزخانه را از بین می برد. بهترین نوع کابینت برای آشپزخانه های مدرن کوچک استفاده از کابینت های سفید و براق می باشند.

توجه به نور پردازی در طراحی آشپزخانه های مدرن کوچک

یکی از نکاتی که در طراحی دکوراسیون آشپزخانه های کوچک مدرن باید به آن دقت کنید نورپردازی مناسب می باشد که به بزرگتر نشان دادن فضای آشپزخانه شما کمک می کند.

شما برای زیباتر نشان دادن فضای آشپزخانه می توانید از چراغ های زیر صفحه کابینتی استفاده کنید، که فضای آشپزخانه را هم بزرگ تر نشان دهد.

استفاده از چند چراغ کوچک و متعدد سقفی به جای یک لوستر بزرگ برای آشپزخانه های کوچک مدرن، مناسب تر است و سیم کشی آن ها را می توانید به گونه ای انجام دهید که با یک کلید چند تا از این چراغ ها روشن بشوند.

برای صفحه روی کابینت می‌توانید از سنگ های مصنوعی مانند کوارتز و کورین استفاده کنید که صاف و صیقلی و سفید رنگ هستند و نور خورشید را بازتاب می کنند، که این بازتاب نور باعث می شود که فضای داخل آشپزخانه دلباز تر و روشن‌تر به نظر برسد. نحوه نگهداری صفحه کابینت کورین سفید و مشکی به این صورت است که باید آن ها را با پارچه نمناک تمیز کرد، و از مواد شوینده اسیدی استفاده نکنید.

به جای اپن از جزیره در آشپز خانه استفاده کنید

امروزه به جای اپن از جزیره ها استفاده می کنند، که اندازه ی این جزیره ها، ثابت و متحرک بودن آن ها بستگی به انتخاب خودتان دارند.

رنگ جزیره ها باید متناسب با رنگ کابینت آشپزخانه انتخاب شوند و جنس صفحه ی روی جزیره باید متناسب با جنس و رنگ صفحه ی روی کابینت باشد.

فضاهای جدید ذخیره سازی بسازید

اگر کابینت های شما به اندازه کافی نبود و نخواستید کابینت جدیدی بخرید تا هزینه های اضافی صرف آن نشود، می توانید خودتان فضای جدیدی برای قرار دادن وسایل  آشپزخانه ایجاد کنید. به عنوان مثال می توانید از چند سبد حصیری بر روی کابینت های دیواری استفاده کنید و در داخل آن ها وسایلی که استفاده نمی کنید را قرار دهید. یا می توانید در فضاهای خالی دیوار، قفسه‌هایی نصب کنید و در آن ها وسایل تزیینی قرار دهید و یا این که از آویز ها برای پرکردن فضاهای خالی استفاده کنید.

استفاده از تجهیزات و وسایل مدرن برای آشپزخانه

وسایل و تجهیزات مدرن نسبت به وسایل کلاسیک جای کمتری را اشغال می کنند، از میز ناهارخوری مدرن استفاده کنید. کابینت های مدرن، به دلیل رنگ روشنشان، نور را بازتاب می کنند. اگر کابینت هایی که  برای آشپزخانه در نظر گرفتید، رنگ سفید نداشتند بهتر است حتماً یک صفحه کابینت سفید روی آن قرار دهید. شما می توانید از صفحه های spl استفاده کنید.

صفحه کابینت spl چیست؟ از مدرن ترین صفحه های روی کابینت هستند که نسبت به مواد شیمایی مقاوم اند و دارای چسبندگی بالایی می باشند.

استفاده از میزهای کوچک دونفره در آشپزخانه

میزهای کوچک دو نفره فقط برای استفاده در کافی شاپ ها ساخته نشدند بلکه شما می توانید در آشپزخانه های کوچک نیز از آن ها استفاده کنید. در صورتی که فضای آشپزخانه کوچک باشد این میزها قابل استفاده اند و می توانند فضای آشپزخانه شما را نیز رمانتیک تر جلوه دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *